Uz zase nabijecka baterek.

Du šan Dolež al duffa@inMail.cz
Úterý Prosinec 25 19:29:42 CET 2007

> No ja jsem tyhle reakce cekal.

No jo, mne to bylo hned podezrele ze zrovna vy byste vazne napsal ze to nechapete. Takze ono to bylo rypnuti a cekal jste nahravky na smec... :-))))

> Jinak sice modelarim, ale stale se na vec divam z pohledu beznych baterii pro spotrebni elektroniku.

A to si najust myslim ze se na to skutecne divate jako modelar, nebo aspon rekneme znaly elektronik. Vy se totiz o clanky STARATE. Jenomze to z beznych spotrebitelu skoro NIKDO nedela. Jasne, pokud si s tim tu praci dam (jo, ja vim ze to neni zas tak moc prace :-) a mam na to vybaveni (jinak zrovna treba ten vadny clanek  budete vyrazovat tezko, on nemusi byt zrovna uplne kaput) tak to jde delat tak jak pisete.

Ono jenom modelar muze na dotaz na nabijecku doporucit modelarskou nabijecku, i kdyz je mi jasne ze strci do kapsy vsechny ty klasicke nabijecky a plus minus neni o moc drazsi, ale zkuste rict Pepovi co si zrovna koupit digital a chce poradit nabijecku, at si koupi nejaky ten Ultramat, k tomu nejaky poradny drzak na baterky (kde se vlastne da nejaky sehnat aniz bych musel pajet?), protoze ty plastove z GM & spol. stoji za houby (a baterky z nich navic nejdou moc vyndavat), bude na vas koukat jako ze jste prinejmensim z jine planety, mozna i jineho vesmiru :-))))

> Tedy zadne nabijeni na DP, ale nabijeni 1/10C na cas.

Zase jsme u toho, pokud se o clanky trochu staram tak je muzu cas od casu nabit 1/10C, ale kdyz ted zrovna specham tak nemuzu cekat celou noc az se nabiji...

> Navic pomale nabijeni prispiva k mensimu samovybijeni.

Ovsem zase pak clanky nejsou ochotne dodavat velke proudy. Navic ted co se objevily Eneloopy apod., tak pro takove ty pristroje typu fotak (proste co se nepouziva denne) je to ideal a samovybijeni neni treba moc resit.

Ale abych se jen nehadal, jsme na foru o elektronice takze vlastne mate asi pravdu, nicmene ja se na to spis divam jako nekdo za kym minimalne kazdeho pul roku prijde nejaky ten Pepa a chce poradit co si ma koupit za nabijecku. A kdyz na to kouknete, tak zjistite, ze ty se samostatnymi sloty nejsou zase o tolik drazsi, takze vlastne, proc ne, ta nutnost se o clanku starat se dost minimalizuje.

A jeste jeden argument, muze to byt nahoda, ale bastlim ted nocni LEDkove lampicky s akumulatory pro nouzovy rezim a shodou okolnosti se mne kolega fotograf ptal jestli nechci na neco dve sady baterek, ze je pouzival do blesku a ze uz nejsou to co byvaly, tak ze bude kupovat nove Ma nejakou relativne slusnou nabijecku (nejaky Ansmann), baterky mel ocislovane a strikne je vzdy pouzival v sadach a v obou dvou sadach je jeden clanek podstatne horsi, ostatni jsou jeste docela v poho a do tech mych lampicek super.

Dusan Dolezal