Re: Stahování z webu a právo

r robo35@zoznam.sk
Pondělí Prosinec 24 08:11:21 CET 2007

Dovolim si nesuhlasit, ale nevyznam sa v ceskej verzii autorskeho zakona a ani nie som pravnik.
Ak si mozem vytvorit kopiu pre svoju vlastnu potrebu, hovori mi zakon aj aku podobu ma mat tato kopia? Nemyslim si, ze to zakonodarcovia dotiahli az takto daleko.
A pokial mi striktne neprikaze, ze kopiu CD mozem spravit len na CD a to v rovnakej forme ako ma original - teda audio CD len ako audio CD - nie datovy disk s "empetrojkami", tak si formu kopie pre osobnu potrebu mozem vybrat sam. Lebo v demokracii plati, ze co nie je zakazane (a neprieci sa dobrym mravom) je dovolene.
A kedze v CR sa plati vypalne aj z HDD, tak pravdepodobne pripusta aj tuto formu kopie. A v dnesnej dobe vyspelych IT technologii je jedno, kde je ten disk fyzicky umiestneny. Pokojne moze byt sietovy. Aj za disky na "verejnom" ulozisku sa zaplatilo vypalne. A vsetci poskytovatelia tychto sluzieb nedovoluju ulozit nelegalny obsah. Ale subor s mp3-ojkami z mne patriaceho originalneho, proti kopirovaniu nechraneneho disku je, ci sa to niekomu paci alebo nepaci, LEGALNY. A nech je umiestneny kdekolvek.
Poskytnutie sposobu, ako sa k suboru dostat uz mozno legalne nie je. Ale aj o tom by sa dalo polemizovat.
Ak zverejnim navod na vyrobu casovaca (moj vlastny), a nejaky terorista ho pouzije na odpalenie jeho vlastnej bomby som tiez terorista? Alebo mozno predavacku v novinovom stanku obvinit z podpalacstva, ak preda dospelemu cloveku zapalky a on nimi podpali prave jej trafiku? Ak v drogerii predavaju dva druhy samostatne neskodnych surovin spojenim ktorych si vyrobite vybusninu, konaju protizakonne? A to sa ani nezamyslam nad konanim vyrobcov nozov a revolverov :-)
Umiestnenim suboru na verejnom disku nekonam protizakonne. Ak si napisete sikovnu utilitku a mate rychly net, nemusi si bezny uzivatel ani vsimnut, ze male subory uklada niekam na webe a nie na disk v PC.

Robo
  ----- Original Message -----
  From: J. Polivka
  To: HW-news
  Sent: Monday, December 24, 2007 1:52 AM
  Subject: Re: Stahování z webu a právo

  Podle mne je to sdileni. Natvrdo. Nemate to kam co nahravat a davat na web a
  navic o tom pustit info byt "nevedomky".
  Jindra Polivka

  Umiestnenie na "verejnom" ulozisku je zdielanie? Aj ked maju poniektore v
  nazve ...share, to podla mna zdielanie nie je.
  Ak ked mi nahodou "unikne" kde to mam ulozene, tak to, podla mna" nie je
  zdielanie.
  Aj ked tu pred chvilou "uniklo" kde ma jeden z clenov ulozenu elektronicku
  verziu nemenovaneho casopisu, tak to tiez nie je zdielanie.
  Alebo sa mylim?