Prodava FRAM nekdo jiny nez CIT ?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Středa Prosinec 19 00:51:39 CET 2007

Mohl bych argumentovat, tim, ze obalka na cenna psani je levnejsi nez ta bubinkova (5.5), ale nejsem detailista.
Naklady na odvoz na postu 10Kc nejsou koser protoze jsou moc vysoke, pri prumerne 10 zasilkach/ odvoz to dela 100Kc  a za ty prachy se da jezdit  taxikem. :-)
Stejne tak neni koser uctovat cas na vypneni obalky a podobne, to jsou bezne cinnosti, ktere se hradi z obchodni marze produktu, koneckoncu , kdyz prijdu osobne tak bude take probihat nejaka cinnost a jako zakaznik ji nebudu platit.
Tech 120 je tusim u CIT bez DPH

Nase firma odesle rocne cca 3000 zasilek, jak jsem jiz uvedl u toho to typu zxasilky by postovne bylo 60Kc a i pri techto cenach vykazuje ucet postovne mirny prebytek (prijmy nad naklady) tzn. nedotujeme zasilani z obchodni marze. Pokud bych mel hodnotit naklady na praci souvisejici s expedici tak budou vyssi u osobniho odberu nez u postovniho. Nevite kdy zakaznik prijde, zpravidla se se skladnikem vykeceva, skladnik lita, zhruba kazdy 20 zakaznik pdejde s propiskou , zabalit mu to stejne nejak musite atd.

Uzavru toto tema konstatovanim, ze u firmy, ktera teoreticky nabizi produkt s cenou 30Kc (nejaka mala FRAM) by melo byt nekolik forem dopravy s ruznou cennou.

Puvodni zprava ze dne 18.12.2007 od Tomáš Tomáš:

> O tragedii tu myslim nikdo nehovoril, nicmene si to zkusme spocitat

> 1. Bublinková obálka samolepicí 24x34cm G17 cena 8Kc vcetne DPH

Na integrovane obvody se vetsinou nepouziva bublinkova obalka, ale
nejaky bytelnejsi obal. CIT pouziva nejake krabicky s molitanem,
jestli si dobre pamatuji.

> 2. Jsme velka firma tak to nepopisujem rucne, naklady na stitek 2kc
> 3. Poslu to jako cenne psani do 0.5kg za 39Kč

Cenne psani neposles v bublinkove obalce. Cenne psani musi byt poslano
jen v jejich specialni papirove nebo plastove obalce na cenne psani,
takze dalsi naklady na tuto obalku. Jinak 39 Kc za cenne psani do
0,5kg neobsahuje poplatek za udanou cenu, ktera je 5 Kc do 5000 Kc,
pripadne 12 Kc do 30000 Kc. No a v pripade cenneho psani muzes
vypustit naklady na stitek, ktery nelze pouzit, musi to nekdo vypsat
rucne a ten nekdo bere tucnou mzdu, kterou je treba zapocitat.

> 4. Neni to uplne koser, ale odvezeni na postu 10Kc

Proc to neni koser? Ten expedicni pracovnik se snad nemusi zaplatit?
Auto, benzin, lepici paska, podaci archy, pocitace, kancelare,
pracovni obleceni, energie...

> Suma sumarum 59Kč

Plus DPH 19% vcetne te castky postovneho.

> OK jsem lemra a chci to poslat jako profi balik do 2kg 64Kč, suma
> sumarum 84Kc. Porad tu vidim zisk 45 procent.

I ten musi nekdo nekde zabalit a take to DPH se musi zaplatit. Navic
kdyz posilas fyzicke osobe, je treba pouzit drazsi obchodni balik a ne
profi balik.

Ta expedice vazne neni zadarmo, tam vstupuje spousta nakladu, ktere
nejsou tak moc videt, nebo si to clovek ani neuvedomuje.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz