Muj nazor na Skype [Was: Re:OTnapátek: Uzavřené a otevřené standardy: ICQ a podobně... ]

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Úterý Prosinec 18 23:31:23 CET 2007

Myslím že se to jmenovalo jinak oč tenkrát usiloval. Ale bylo to napojené na
slovník a měla na to stačit 386ka.

----- Original Message -----
From: "Tomáš Tomáš" <tom.tore@seznam.cz>

A Elvis zije.
Ale vazne, do vyvoje  strojoveho rozpoznavani reci se rocne investuje cca 6
miliar dolaru , duvodem je potencialni multimiliardovy obchod. V podstate se
da rici, ze rozpoznavani reci je jeden z gralu a ten kdo ho ziska ma nadeji
stat se novou technologickou hvezdou.
Nicmene zatim neexistuje, nic co by rutine, spolehlive, bez uceni fungovalo.
IBM do teho oblasti skutecne masivne unvestuje a to nejlepsi co ma je
ViaVoice, dnes tusim ve verzi 10, pokud pomineme propagacni materialy tak
rozhodne nejde o produkt, ktery dokaze prepsat bezny hovor.
Pro ziskani ViaVoice nemusite byt clenem zednarske loze a po hw strance
vystacite s cca 180MIPS CPU.

Pokud jde o odposlouhani telefonu tak neverim, ze existuje nejaky globalni
system, ktery by byl schopen masivniho odposlouchavani telelefonu, ne ze by
si ho nekdo nepral, ale neni a jeste dlouho nebude technologie. Kdyz jsem v
minulosti cetl hruzostrasne zvesti o Echelonu a jeho moznostech, pripadalo
mi to mirne receno nadnesene a to jak co do moznosti zachyceni signalu tak
predevsim co do moznosti smysluplneho zpracovani ziskanych dat.
Jsem paranoidni nektera data sifruji 1024 dlouhym klicem (zichr je zichr),
ale pokud jde o telefony  vidim to tak, ze si vas k odposlechu misi nekdo
vybrat.