OT: Muj nazor na Skype [Was: Re:OTnapátek: Uzavřené a otevřené standardy: ICQ a podobně... ]

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Úterý Prosinec 18 21:24:27 CET 2007

No s tím odposloucháváním všech telefonů jste se seknul, už od 70. let lze
rozpoznávat mluvenou řeč a převádět na text a to bez předchozího tréningu
jak člověka, tak i softwaru. IBM vyráběla diktovací mašinky (velké asi jako
pračka a na ní tiskárna s monitorem), od poloviny 80. let i SW pro obyčejné
tehdejší počítače - které výkonově stíhaly. Takže si to převeďte do dnešní
GHZ doby, kdy jeden dnešní počítač by měl zvládnout rozpoznat několik set
mluvčích a to jsem opominul DSP procesory, které toho zvládnou mnohem více -
vše bez tréningu. To co se běžně k PC nabízí na ovládání hlasem, je jen pro
zmatení lidí. Můj šéf o ten soft od IBM dost dlouho bojoval a protože s nimi
nesdílel zednářskou lóži, nakonec to vzdal se slovy že je stejně jen pro
angličtinu.

Nevím jak u nás, ale zachytil jsem zprávu že v orwellově (GB, USA) to mají
nasazeno a zpracovává se to zatím jen statisticky - určuje se potenciální
nebezpečnost jedince.

Ve velkém orwellově (GB) už mají systém, který z kamery dokáže nejen
rozpoznat 200 tváří (pár pixlů na xicht), ale také zjisté o čem kdo povídá.
V naší těžké respublice si odlehčenou verzi co rozpoznává jen obličeje,
objednali do Prahy.