USB id?

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Prosinec 17 11:12:45 CET 2007

Puvodni zprava ze dne 17.12.2007 od Libor Valicek:

> Zkuste napsat na tento mail:

> http://www.usb.org/developers/usbfaq/#12

> Urcite Vam odpovi kde se to registruje a kolik to v CR stoji.

Kde se to registruje a kolik to stoji, to je jasna vec, to se neni
treba nikde ptat. Registruje se to u USB-IF organizace a jsou tri
moznosti:

- licence na logo vcetne clenstvi za $4,000 rocne
- licence na logo bez clenstvi za $2,000 na dva roky
- pouze zakoupeni VID bez licence na logo za $2,000 jednorazove

Firmy, ktere vyrabeji USB svaby, vetsinou nabizeji zdarma jedno az
nekolik PID plus pouziti sveho VID, pokud pouzijete jejich svab.
Napriklad FTDI doda (vic), Silabs doda (vic), Microchip doda (jedno).
Dalsi netusim, jine USB svaby jsem nepouzil. Dodane VID/PID se musi
pouzit vzdy s danym svabem, to je snad jasne.

Pak se daji najit ruzne firmy, kde se to da primo koupit. Videl jsem
jich nekolik, kdyz jsem nahodne hledal. Ale podle me to neni legalni,
protoze v podminkach zakoupeni VID je napsano, ze VID/PID se nesmi
prodavat ani prenechavat, leda za vyjimecnych okolnosti a to pouze se
souhlasem USB-IF. Da se predpokladat, ze ti vyrobci USB svabu tento
souhlas maji, jsou velci a zrejme si to dojednali. Ale jak je to s
temi jednotlivymi prodeji, to si netroufam odhadovat, ti to asi moc
dojednane mit nebudou, bych rekl...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem