OT: Predvianocne plane filozofovanie

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Neděle Prosinec 16 08:46:36 CET 2007

Nie som psycholog ani sociolog aby som dokazal posudit relevantnost spominaneho pokusu (na druhej strane viem, ake lahke je v podobnych pokusoch ci metodikach urobit fatalnu chybu - vid napr. rozne pochybne IQ testy).

Co sa Juhoslavie tyka, vsetci moji znami odtial svorne tvrdia, ze cela vojna atd. bola nasledkom konania maleho percenta ludi. To vcelku suhlasi s mojou predstavou gaussovskeho rozlozenia. O Rwande nic neviem.

Pozrite, ja viem ze prezentujem extremny model (vsetci slusni) ale Vy napokon tiez (vsetci su zvierata). Pravda bude ako obvykle niekde uprostred. Navyse je zrejme, ze sa historicky veci posuvaju k tej slusnosti. Mozno Marx (ci ti od ktorych pripadne opisoval) nemal celkom pravdu ze to je jednoducho dane nazratostou, ale tiez neverim, ze je to nasledkom neustale sa zvysujucej policajnosti a bonzactva.

wek