FLASH samodomo

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Čtvrtek Prosinec 6 18:16:50 CET 2007

--- konfera@efton.sk wrote:
> 4. USB, ci uz FTDI alebo Cesko a od neho odvodene, sa bojim preto,
> lebo by som k nim nevedel dat adekvatne odpovede na otazku "nejde mi
> to, co teraz?". Hotovy USB/COM kabel je ine kafe, aj ked je to
> *******y Prolific.

Myslim, ze je rozumne neriesit v jednoucelovom programatore USB a
ponechat to len na seriovej linke. Na DPS vyviest pady na pripojenie
TTL linky. Kto chce, moze neosadit "MAXa" a moze si pripojit oblubeny
USB prevodnik (napr. ja mam samodomo stary s FT232AM a pouzivam ho kde
sa prave hodi).

> 5. Ak to zacnem robit na jednocipe, musim sa krotit aby som sa
> nenechal strhnut k nejakym zbytocnym okrasam, pokusom o
> superuniverzalnost atd. Na druhej strane, mozno by som nemal o tom
> rozmyslat ako o ciste novom vlastnom projekte, ale skusil to postavit
> do takej polohy, ze dost vela ludi ma "nejaku" dosku s "nejakym"
> jednocipom, takze sa len postavi napr. rad shiftregistrov a 32-pinova
> patica, a napise sa firmware aspon na 3 dominantne platformy tak aby
> sa lahko dal modifikovat pre lokalne pomery (piny, rychlost).

Hmm, je to rozumne, len treba zvazit ako pripojit 32 bitov shift
registrov. Ak budu vsetky za sebou, kazda zmena na hociktorom pine bude
vyzadovat nasuuukat 32 bitov, t.j. min 3-4x tolko instrukcii. Ci to
zbytocne nebude zdrziavat programovaci algoritmus. Mozno aspon riadiace
bity (k flash) by stalo zato pripojit na samostatny shiftregister.

Osobne by som to riesil 40-pinovym DIP AVR-kom, ktore ma dostatocny
pocet I/O pinov, ale uznavam univerzalny pohlad na vec.

miro

http://www.yahoo.com/r/hs