Měření proudu na zesilovači

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 6 00:07:17 CET 2007

No na síťovém přívodu bude stále  50Hz a jestli se na síťovém přívodu
zvedá proud při buzení stejným napětím při vyšším kmitočtu, tak je v PA
něco špatně.
Na nf výstupu zesilovače je měření proudu klešťákem  trochu  nešikovné
a  komplikované - určitě je jednodušší měřit napětí na konstantní
zátěži.  Běžné multimetry  měří špatně už od 400Hz výš ale lze si zas
pomoci usměrněním a měřením ss napětí na filtračním kondu. Pokud je
buzení sinusové, pak je i přepočet jednoduchý.
No a pokud umím přesně  měřit napětí na výstupu zesilovače s konstantní
zátěží a při různých kmitočtech, není problém si ocejchovat zmíněný
klešťák  , nebo si udělat "přepočítávací tabulku" pro jiné kmitočty než
50Hz. Počítám, že už na 1KHz to stejně nic neukáže, ztráty v mag. jádru
sežerou většinu meřeného " magnetického pole"