ASM vs. C (Re: jeste jednou citaz)

Lukáš Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Neděle Srpen 12 19:02:19 CEST 2007

> V ASM je asi kazdy mene produktivni nez v C, ale u nekterych projektu je
> zkratka ASM to nejlepsi co clovek muze pouzit a u nekterych by to snad
> dokonce ani jinak napsat neslo. U jinych by se to zase v ASM psalo snad
> 100 let. Vzdycky to je volba toho, co chce clovek z ceho dostat, pro
> jaka mnozstvi se to pise a zda je u konkretni veci vyssi cena SW ci HW
> na kus ;).

Projekty které dělám jsou většinou buď rychlovky, kde je cena HW
vedlejší a nebo dlouhodobější projekty, kde se kód trvale rozrůstá,
navíc jsou do toho zamíchány další věci, jako např. popisy struktur v
XML (z nichž se generují hlavičkové soubory apod.) a tam by byl
assembler také neudržitelný.

Na druhou stranu, já nijak nepopírám užitečnost assembleru ve
specifických případech, ale prostě to nejsou většinou ty případy, které
se mě týkají (za posledních pár let jsem psal v assembleru akorát kód na
demonstraci sillicon bugu - na to C skutečně vhodné není).

Lukáš Grepl