Generacia nahodnych cisel

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Pondělí Duben 23 21:19:28 CEST 2007

Ja se tedy v sumu moc hluboce nevyznam, ale vzdy jsem mel za to, ze bily sum
ma rovnomerne rozlozeni pravdepodobnosti, zatimco ruzovy gaussovske.
Kazdopadne bezne pseudonahodne generatory jsou udelany tak, aby generovaly
rovnomerne rozozeni. Gausovske se z nej dostane velmi snadno, pouhym souctem
nekolika sumu (s absolutne libovolnym rozlozenim) (podle centralni limitni
vety). Mam dojem, ze pri souctu uz kolem deseti sumu s rovnomernym se dostane
pro vetsinu ucelu dostatecne presne gausovske rozlozeni.

Ostatne alespon lehky uvod do sumu je i v mem oblibenem www.dspguide.com

Jakub Serych