TGV

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Středa Duben 11 20:27:49 CEST 2007


Je mi ľúto, že Váš otec zanevrel na svoju rodinu   :-((


                                           Milan  Mlynarčík



----- Original Message -----
From: "Saša Svobodová" <sasa.svobodova@centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, April 05, 2007 9:26 PM
Subject: Re: TGV


Hezký večír,

    já mám pocit že tam jsou stejné motory jako na elektrických, ale tím
si nejsem jistá, zeptám otécka jen co dojde domů.

Z Ústí nad Labem zdraví a hezký den přeje


Saša K. Svobodová



*****************************************************************

          web: http://www.sasa.monty.cz

         mail: sasa (tečka) svobodova (zavináč) centrum.cz
 mobilni mail: svobodova (tečka) sasa (zavináč) vodafonemail.cz

          ICQ:  260 344 186

*****************************************************************



Milan Mlynarčík napsal(a):
> Aha, a aké napájanie mávajú motory na dieselelektrických mašinách ?
>
>
>                                            Milan  Mlynarčík
>
>
>
> ----- Original Message -----
> From: "Saša Svobodová" <sasa.svobodova@centrum.cz>
> To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
> Sent: Thursday, April 05, 2007 2:08 PM
> Subject: Re: TGV
>
>
> Hezké odpoledne,
>
>     ani lokomotiva stejnosměrné trakce nemá motory na 3000V ale na 1500V
> a jsou vždy dva motory zapojené do série. Střídavá lokomotiva má mezi
> podvozky trafo, kterým si dělá z 25kV potřebné napětí. Mám pocit že to
> je také 3kV ale nevím to určitě, u nás střídavá trakce není.
> Stejnosměrná lokomotiva má mezi podvozky tlumivku filtru. No a
> dvousystémová tam má takovou podivnou věc, která na střídavé trakci
> funguje jako trafo a na stejnosměrné jako tlumivka :-) Přepínají se
> různě vinutí.
>
>     Jinak motory jsou většinou sériové, komutátorové. Jen některé mají
> cizebuzené a ještě vzácnější jsou "asynchronky" těch je jen pár kousků.
> Regulace je na stejnosměrné trakci většinou odporová, na střídavé trakci
> se přepínají odbočky transformátoru. U novějších strojů jsou použité
> pulzní měniče. Taková lokomotiva se pozná snadno, když jede tak bzučí a
> při rozjezdu "hraje". Nejprve se pulzy rozběhnou na 33Hz, po dosažení
> určitě rychlosti se přepne na 100Hz a po dalším stoupnutí rychlosti na
> 300Hz a na této frekvenci regulace běží skoro pořád. Pouze občas se
> dostane až na "horní 100", ale to spíše vyjímečně. Asynchornka má také
> měniče, ale s proměnlivou frekvencí, takže při rozjezdu vydává klouzavé
> zvuky. V Děčíně často jezdí asynchronky z Německa a jdou poznat na dálku
> :-) Jednak svícením a jednak tím charakteristickým hraním :-)
>
> Z Ústí nad Labem zdraví a hezký den přeje
>
>
> Saša K. Svobodová
>
>
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list





Další informace o konferenci Hw-list