Problém s motorem Felicia 1.3/50

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Středa Duben 11 17:25:06 CEST 2007

>> http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=294

Ten motor (patrici kamaradovi autora clanku) na fotce v tom clanku mel
sveho casu take problem, ktery se ale projevoval nahodne. Oprava
spocivala v ocisteni zoxidovane zemnici svorky ktera je umistena nekde
pobliz spojky a vede k ni nekolik kabelu, jeji kontrolou bych ted zacal
i kdyz to asi nebude pricina problemu ale trpi tim vice Favoritu.

>   Dle všech reakcí si myslím, že skutečně by mohlo jít o tyto problémy:
>   - Nefatální porucha lambda sondy

Jenze mas problem pri akceleraci a to se lambda ignoruje a ridi se jen
podle dalsich velicin.

>   - Nefatální porucha teploměru chladicí kapaliny
>   - Nefatální porucha snímače polohy klapky
>   + možné kombinace výše uvedených.
>   Nefatální poruchou myslím to, že ECU sensor nevidí jako vadný, ale tento
> dodává v podstatě natolik nepřesný údaj, že ECU řídí motor do jisté míry
> nesprávně a ten pak vykazuje tuto závadu.

Vyvodil jsi to spravne, jeste muze jit o prisavani vzduchu nekde od
klapky k valcum. Dalsi moznosti je ze u jednobodoveho vstrikovani je
toto chovani temer vlastnost vzhledem k tomu, ze se jedna o stejny
princip jako karburator se vsemi neduhy vyplyvajicimi z tvorby smesi nad
skrtici klapkou. Mam na mysli to, ze palivo musi projit celym sacim
potrubim kdy cast zustava na jeho stenach. Karburator toto resi
akceleracni pumpou, jednobod to take resi ale elektronicky. Staci tedy
mala odchylka neceho a k obohaceni smesi dojde pozdeji nebo v mensi mire
nez ma a motor zacuka. Pri studenem motoru je smes obohacena takze se to
neprojevi.

> takže spíše jde o přebytek vzduchu (chudou směs) než o jeho nedostatek.

Ano to je mozne a muze to nasvedcovat tomu prisavani. Kamarad toho
Formana prodal nekdy kolem roku 2000 a od te doby mi dalsi takovy motor
neprisel pod ruku tak uz si moc nepamatuji a nedokazu rici ktere misto
je pravdepodobne.

>   - Dále byly vyměněny kabely ke svíčkám (tento motor nemá VN blok, ale
> normální rozdělovač a kabely). Ačkoliv se zdálo, že bezprostředně po výměně
> závada polevila, po pár stech km se opět objevila. Svíčky byly rovněž měněny.

Vse je spravne tim se nic nezkazi i kdyz tim zavada nebyla. Posledni co
zbyva je palivovy filtr, je pod zadni sedackou vedle nadrze a ma
zivotnost 30.000km...

>   Takže, co dál? Zkusil bych měřit napětí na té lambdě, zajímalo by mne, co
> bude ukazovat v okamžiku toho výpadku. Jak se k ní připojit ? Musím rozebrat
> ten hlavní konektor od ECU, nebo je šance se napojit někde cestou ?

Lambdu bych pro zacatek vynechal (viz to, ze se pri akceleraci ignoruje)
a asi bych zacal tou klapkou. Jinak spise rozebirat konektor u sondy (je
nekde blizko sondy a sonda je na vyfukovem potrubi pobliz motoru) nez na
ECU, je to levnejsi pokud ho poskodis :) navic v pripade vymeny sondy
budes mit i novy konektor. Mereni napeti 0-1.5V bude stacit, Tomas Kubat
napsal hodnoty a myslim, ze jsou i v tom clanku ale pozor, ze ta hodnota
osciluje.

Jeste muze byt nespravny tlak paliva ale to by nejspise melo vice projevu.

Pavel