Problém s motorem Felicia 1.3/50
Pavel Troller
patrol@sinus.cz
Středa Duben 11 16:26:13 CEST 2007
> Řeší te tento motor?:
> http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=294
>
> Váhou vzduchu je myšlen snímač teploty nasávaného vzduchu?
>
> Milan Lysa
Zdravím,
ano, řeší se jeden z motorů tam popsaných, jmenovitě 791.136 .
Děkuji všem za mnoho podnětných nápadů a reakcí, dozvěděl jsem se o spoustě
zdrojů a pramenů, o nichž jsem nevěděl (včetně toho nahoře v tomto mailu).
Dle všech reakcí si myslím, že skutečně by mohlo jít o tyto problémy:
- Nefatální porucha lambda sondy
- Nefatální porucha teploměru chladicí kapaliny
- Nefatální porucha snímače polohy klapky
+ možné kombinace výše uvedených.
Nefatální poruchou myslím to, že ECU sensor nevidí jako vadný, ale tento
dodává v podstatě natolik nepřesný údaj, že ECU řídí motor do jisté míry
nesprávně a ten pak vykazuje tuto závadu.
Odpovím na pár dotazů, které se občas objevily:
- Ano, filtr vzduchu byl vyměněn jako první podezřelý :-). Chvilku jsem to
zkoušel dokonce i bez něj (skutečně jen rozjezd při velmi teplém motoru, kdy
byly projevy závady velmi patrné) a řekl bych, že projev byl ještě výraznější,
takže spíše jde o přebytek vzduchu (chudou směs) než o jeho nedostatek.
- Dále byly vyměněny kabely ke svíčkám (tento motor nemá VN blok, ale
normální rozdělovač a kabely). Ačkoliv se zdálo, že bezprostředně po výměně
závada polevila, po pár stech km se opět objevila. Svíčky byly rovněž měněny.
Notor mi nikdy nestřelil do výfuku.
- VAG nemám k dispozici a v servisu prováděná diagnostika prý nikdy chybu
nehlásí. Je ovšem otázka, kdo ji tam ovládá a co z ní čte.
Takže, co dál? Zkusil bych měřit napětí na té lambdě, zajímalo by mne, co
bude ukazovat v okamžiku toho výpadku. Jak se k ní připojit ? Musím rozebrat
ten hlavní konektor od ECU, nebo je šance se napojit někde cestou ?
Zdraví Pavel Troller
Další informace o konferenci Hw-list