Jak vyrobit okulár pro objektiv...?

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Neděle Duben 8 22:05:56 CEST 2007

Šerých Jakub napsal(a):

>Neni to nic sloziteho ani draheho. Staci zajit napriklad do prazskeho
>fotobazaru "k Pazderovi" (Vodickova ulice) a koupit si tam nejake historicke
>mezikrouzky k danemu systemu fotaku. Ja jsem treba pro Nikona takove koupil
>cca za 150 Kc. Okulary tam take nejake maji, jen je potreba vybirat co
>nejkratsi ohniskovou vzalenost (a o tu byva nouze), aby bylo slusne zvetseni.
>Pak uz staci jen mechanicky pripevnit okular k mezikrouzku (je potreba pridat
>kus trubky, protoze ohniska objektivu a okularu musi byt v jednom miste),
> [...]

Ale tenhle adaptér ukazuje obrázek normálně klasicky , takže je to v tom
origoš nástavci ještě nějak pořešeno..?
Jinak okulár je klasická spojka, nebo je to nějaká soustava čoček...
Meziroužky mám a zkoušel jsem k ústí nějaké dávat, ale nějak mi to
nekouká :-)
Když dám ale těsně za objektiv CCD kameru ( bez objektivu) normálně to
ukazuje!
V optice se opravdu moc nevyznám...