OT: Pomuze nekdo s NUT na linuxu?

Jakub Ladman ladmanj@volny.cz
Pátek Duben 6 12:59:13 CEST 2007

Podivejte se jakemu uzivateli patri ten program a zda nema nastaveno setuid
nebo setgid nejak neocekavane.
No a pak se podivejte zda konfigurak muze ten uzivatel/skupina cist, ci co s
nim chce delat.
oboji zjistite
ls -l

napriklad tento skript ma nastaven bit setgid tzn. proces bude v takove
skupine do ktere patri ten soubor (a ne v jake je ten kdo ho spousti)

-rwxr-sr-x 1 root tty   112 2006-11-22 17:28 nocni_provoz_vyp

kdyby tam bylo s i u majitele pak by bylo nastaveno setuid a to by delalo
totez s uzivatelem jako se skupinou

Pokud jste ovsem zkousel tomu souboru nastavit 777(coz tak rozhodne
nenechavejte) tak to spis vypada jako kdyby jste mel preklep v jeho nazvu
nebo nemel pristup ani do toho adresare.

Jakub Ladman

PS: omlouvam se jestli vam popisuji neco co je vam znamo