Zabezpecovacka na zeleznici (bylo TGV)

Saša Svobodová sasa.svobodova@centrum.cz
Čtvrtek Duben 5 21:36:11 CEST 2007


Hezký večír,

    s těmi obvody je to dosti složité. Používají se frekvence 50Hz 75Hz 
a 275Hz podle toho, kde je obvod použitý. Stejnosměrné obvody se 
nepoužívají, to jsou tzv. "Izolované koleje" u starých systémů 
elektromechanického zařízení.

    Jinak jak se říká "Zahraniční lokomotiva ovlivňuje naše obvody a to 
je špatně" je vlastně špatně, každé kolejové vozidlo MUSÍ ovlivňovat KO 
protože jinak smí jezdit jen podle zvláštního předpisu a musí být řádně 
označeno. Problém je v tom, že ty cizí mašiny ovlivní KO tak, že relé 
neodpadá. Já sice netuším jak, ale prý se tak děje. Z principu fungování 
KO mi to nejde do hlavy.

    Měnič(nebo trafo) - kabel - trafo - koleje - trafo - indukční relé. 
V základním stavu je relé přitažené, pokud se poškodí cokoli v obvodu 
tak odpadává a indikuje se "KO obsazen". Pokud vlak vjede do úseku, tak 
zkratuje koleje a tím relé zase odpadá a opět ta indikace obsazeného 
obvodu. Hodně to zjednodušuji, ale princip je takový. Obě kolejnice jsou 
sice elektricky spojené, ale jen pro stejnosměrný proud (nebo střídavý 
50Hz na st trakci) pro střídavý proud jsou odizolované.

Z Ústí nad Labem zdraví a hezký den přeje


					Saša K. Svobodová



*****************************************************************

          web: http://www.sasa.monty.cz

         mail: sasa (tečka) svobodova (zavináč) centrum.cz
 mobilni mail: svobodova (tečka) sasa (zavináč) vodafonemail.cz

          ICQ:  260 344 186

*****************************************************************



Vlada Andel napsal(a):
> No co jsem kdysi davno sledoval (na draze nedelam uz 15 let) tak na 
> neelektrifikovanych tratich byly kolejove obvody stejnosmerne, na 
> stejnosmernych stridave (50 Hz) a na stridavych snad 75 Hz. Menice na 
> lokomotivach (napr. jsem videl rizeni nabijeciho dynama) se delaly 330 Hz, 
> to nicemu nevadilo. Takze jak sel vyvoj, mame tady tech systemu az az.... 
> Kdyz na tehle tratich jede masina s asynchronnim pohonem, ktery (nedej boze) 
> meni frekvenci spojite, mame moznost bud se zavrit pred svetem, nebo si doma 
> udelat poradek a vsechno predelat :-)) Mam dojem ze v Evrope se misto 
> kolejovych obvodu pouziva zabezpecovacka pras GSM.
> Andel
>   




Další informace o konferenci Hw-list