Detekce zdroje hluku (vybraci) ?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Duben 5 10:31:14 CEST 2007

> Prave jsem 30 minut hledal v zarizeni vyschly velky elit, ktery delal dost neprijemny kraval a opet jsem zatouzil po zarizeni, ktere by umelo presne lokalizovat zdroj vybraci.
> Myslite, ze je realne neco takoveho za rozumne penize postavit? Pozadavky na plose cca A4 najit zdroj slysitelneho hluku s presnosti v radu nekolika mm (do 10mm).
> Dva mikrofony a vyhodnocovat polohu zvuku, nebo jeden , kterym by se nad plochou pohybovalo na to by jiz moihl existovat nejaky sw pro PC a zvukovku.
> Resenim by si byly i akcelerometry, ale jak rikam, chce to neco trivialne jednoducheho.
> [...]
Zdravím,
  opravdu nejjednodušší, ale velmi účinná, je obyčejná gumová hadička,
která se jedním koncem strčí do ucha a druhým se pohybuje nad plochou.
Je to opravdu VELMI směrové.
  Nechcete-li obětovat vlastní ucho, strčte do toho přijímacího konce
elektretový mikrofon, zesilte vhodným zesilovačem a pusťte do měřiče
úrovně či případně ještě do sluchátek pro akustický odposlech, zda
posloucháte to, co chcete.
  S pozdravem Pavel Troller

P.S. nedá mi to - elyt vibroval, ne že elit vybroval :-)