OT: Re: Thalia

CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Úterý Duben 3 13:27:34 CEST 2007

Nooo, s tim bych az tak nesouhlasil - je sice pravda, ze to co
popisujete je o adrenalinu, ale v beznem pouziti je to unavujici jizda.
Muzete si rikat co chcete, ale takovejhle motor nikdy nepujde odspoda
tak aby to bylo prijemne. Myslim si, ze vim o cem mluvim - nebot jsem
jeden cas fotil pro motocasopis a sjel jsem si na pomerne hodne motorek
od endur, supersportu az po opravdove hovadske traktory s obsahem treba
1600ccm. Na to motorce je to o motoru jeste vice nez v tom aute a je to
daleko vic hmatatelne nebot to umocnuje sekvencni prevodovka, kterou si
preci jen vic hlidate nez v aute.

Momentalne mam v zive pameti motory nekolika aut, se kteryma jsem
donedavna jezdil nebo trvale jezdim.

VW Passat benzin 1.8 dvouventil 90HP
Felicie benzin 1.3 MPi (nevim kolik kobyl - ta nejsilnejsi co se delala
z roku 2000)
Honda CR-V benzin 2.0 4 ventily tusim 156HP
Berlingo 2.0 Hdi 90HP kroutici moment je na maximu uz pri 2000rpm
Fabie 1.4 nevim jaka sluzebni

Z techto aut a motoru je absolutne nejhorsi ta Fabie - aby se clovek
rozjel musi volit postup jak pri rozjedu na motocyklu Pionyr - pridat
plyn a nechat klouznout spojku nez se auto rozjede. Bohuzel naprosto
stejny system je treba volit i u toho CR-Vcka prestoze to je naprosto
skvele auto i motor (kultivovanost chodu je neuveritelna), ktere kdyz ho
prozenete tak umi opravdu zabrat - bohuzel pote co jsem s nim jel na
dovolenou jsem zmenil nazor - ac to ma skoro 160kobyl musi to clovek
neustale hlidat.
Naproti tomu Felicie ma zaber odspodu a prakticky se rozjizdite bez
plynu - bohuzel ten motor je jinak uz trosku v minulosti - je to stale
S120. Passat bylo nestesti - idealni motor na dalnice, ale nechtelo se
to tocit a hlavne to netahlo - ten Passat a Fabie jsou jedine dve auta
se kteryma se bojim predjizdet.
Momentalne si zvykam na prvni naftu v rodine a musim rict ze je to to co
mi naprosto vyhovuje - ten motor diky turbu zabira opravdu razantne od
1900 otacek a prubeh je az skoro do 4000rpm prakticky rovny. At je tam
libovolny kvalt a jsem nad temi 2000rpm proste to zatahne a jede - navic
mi naprosto vyhovuje rozlozeni rychl. stupnu - 3.st 50km/h, 4.st 90km/h
a 5.st 110km/h vsechny rychlosti jsou uvadene pri 2000rpm. Je treba vzit
v potaz, ze ac malej rozsah otacek 2000-4000rpm tak je diky rozlozeni
vykonu naprosto pouzitelne cele pasmo - tedy trojka zabere od te 50tky a
do 100km/h. Navic i pri tech pohodovych 90km/h a 2000rpm to vydupe
kazdej kopec takze se prakticky nemusim starat o razeni. No a je
zajimave ze je to z techto jedine auto kde po beznych okreskach jezdim
maximalne na 4.rychl stupen a neobtezuje me vytoceny motor - tak 5tka je
tak vysoko, ze tam dat nejde.
Vzhledem k tomu, ze tankuju v praci tak mam jistotou stejneho paliva a
navic prehled o spotrebach a najetych km. Je jiste, ze ta nafta si vezme
absolutne nejmin na 100km/h - zatim jezdim prumer za 6.3l - 80% mesto.
Passat bylo zajimave auto - v lete jsem mimo mesto jezdil za 7.2l ve
meste 8.5l a v zime klidne 12l. Felicie se pohybovala od 7.3l az po
maximum 9l (po resetu RJ). CR-Vcko je na to jej ma vykon a obsah fakt
slusne se spotrebou 8-11l s tim ze vetsina spotreby spadne mezi 8-9l -
tech 11l to bastilo v peti lidech a nabalenem kufru az po strechu a
dalnici pri 140km/h.

Motorkari maji jedno uslovi, ze "objem nicim nenahradis" coz plati nejen
pro partnerky ;-), ale hlavne pro motor jak uz zde nekdo psal - spotrebu
ovlivnuje hlavne akcelerace a nizkoobjemove motory s vysroubovanym
vykonem budou proste ve srovnani s vyssim obsahem bastit a nebude z toho
motoru zadnej slusnej dojem. Kdyz se vratim k tem motorkam - meli jsme
pujceny dve endura ctyrtaktni DR400 a dvoutakt 125ccm - prestoze ta
125tka mela vyssi vykon a lepsi parametry nebyl jsem schopny (a to mam
na motorkach odjezdeno fakt hromadu km) s tim slusne jezdit - vypadalo
to jak kdyz se ucim rozjezdy o nejakem terenu nebyla rec.

Omlouvam se za delsi mail, ale celym jeho smyslem bylo rict asi to, ze
bezny provoz a pak to co je prijemne pokud s chcete zazavodit vetsinou
moc dohromady nejde nebo jit nemusi a asi je to i o veku "pilota".

RadekCX