Ovladani elektromotoru 3x400V relatky na 250V.

Dee Jay deejay@email.cz
Sobota Září 23 09:43:17 CEST 2006

Tedy já se ve schvalování neorientuju ale když mluvíte o relátkách a
proudových parametrech mrknete se zda ten udávaný proud je pro ohmickou nebo
indukční zátez - ona pak zjistíte,že relé má 8A ale pro indukční jen třeba
1,6A  - takže hledejte proud pro AC-3 (tusim to tak je )
Jinak radeji bych tam videl stykač  už z duvodu bezpečnosti ... ale to je
muj osobni zaujaty nazor :-)
BTW: nepisete o jake za rizeni a proudy jde ...

DJ

----- Original Message -----
From: "Jaroslav Kotlaba" <kotlaba.hw@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, September 23, 2006 7:23 AM
Subject: Ovladani elektromotoru 3x400V relatky na 250V.

Zajima mne, zda lze pro reverzacni spinani trifazoveho elektromotoru
(jsou pouzite dva spinace, pro kazdy smer jeden, otoceni smeru otaceni
je docileno prehozenim dvou fazi) pro napeti 3x400V pouzit relatka
co maji oznaceni kontaktu 250V (proudove zatizeni kontaktu je v poradku).
Nejedka se o zadny bastl na doma, ale o zarizeni co se ma seriove vyrabet
a samozrejme ziskat ruzne certifikaty, ESC pocinaje a treba UPPDKV konce,
Na prvni pohled se sice zda, ze kontakty by mely byt pro napeti 400V,
ale uz jsem se setkal s pripadem, kdy EZU odsouhlasilo zarizeni
galvanicky spojene se siti a bylo tam v podruzne funkci pouzite i rele
Mechanika
ktere bylo urceno pro napeti 160V (EZU se k tomu vyjadrilo v tom smyslu,
ze pokud nebude pouzite k bezpecnostnimu oddeleni obvodu ale bude se
pokladat za zarizeni pod napetim, tak tam byt muze).
Jak rekl jeden referent pro zvlastni ukoly:
"Paragraf je klikaty, soudruzi, a kdyby bylo vsechno jasne tak na co bysme
meli pravnici."