kam prizemnit bleskojistky

Milan Cizek cizek.milan@seznam.cz
Středa Září 20 16:04:58 CEST 2006

> A nebude to stejne zbytecne ?
> Bleskojistky jsou asi na 90V co jsem videl D+S. A co s timhle
> napetim nekde u te elektroniky ? Asi by tam mela byt jeste
> nejaka transilova ochrana hlavne na ta mensi napeti nebo jsem
> se spletl.
> Jinak je hezky si ochranit VF vstup, ale prepetovkari tvrdi,
> ze bleskovy proud se rozdeli na 2 poloviny z nichz jedna jde
> vedenim a druha instalaci.
> Takze pokud ochranim VF vstup a neochranim napajeni krabicky
> a jeji ETH vstup, tak to asi taky nebude ono.

Me jde o to mensi zlo. Je mi jasne, ze pokdu uhodi nekde hodne blizko nebo
primo do meho stozaru, pak je uplne jedno kolik tam tech bleskojistek je,
tak ci tak to bude cele zrejme na odpis. Jde mi o to, aby takova pripadna
katastrofa mela co nejmensi vliv hlavne na elektroinstalaci a hlavne snizila
potencialni nebezpeci "vyhoreni".

Takze resim ochranu zarizeni pokud to bude praskat nekde v okoli. Pokud
uhodi primo, beztak to cele vyhodim, ale nerad bych k tomu navic predelaval
komplet elektroinstalaci v byte (uzemeni bleskojistky na PEN).

Milan