[OT] Stavba, z ceho a jak stavet bylo (Jak napajet trvale bezicispotrebice )

aze azehw@volny.cz
Středa Září 6 15:57:37 CEST 2006

Když už jsme u toho argonu, jak se dostane mezi skla? To se tím jen vzduch
vyfoukne (pak by tam musely být nejméně 2 otvory) nebo jak? Vakuovat to snad
ani není možné. Takže je tam argon, nebo nějaký podivný mix vzduch-argon?
AZE

----- Original Message -----
From: "Jan Waclawek" <wek@evona.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, September 06, 2006 3:12 PM
Subject: Re: [OT] Stavba,z ceho a jak stavet bylo (Jak napajet trvale
bezicispotrebice )

Aleš Filip wrote:
> A jak se pozná, že jsou plněná Argonem?

No, bohuzial, v praxi nijako :-(
Pripadne, mozete si tam pichnut dve elektrody a skumat farbu vyboja :-)

> Po zkušenosti z jednoho našeho
> sklenářství, kde jsem viděl, jak vyrábí vakuovaná skla jim nějak
> nevěřím. Slepili 2 tabule na sebe s přepážkou, a tvrdili, že je v něm
> vakuum.

Neviem co je to "vakuovana skla", nie je to len nejaky marketingovy kec?
Technicky, vakuum by islo u rovinneho skla celkom dobre poznat podla
prehybu. Na to dokonca maju sklenari taku krabicku, co to pozna, aj ked
naopak; lebo obcas nejaky blbec prefukne ten argon a to potom su tie
skla vypukle :-) Ta krabicka im hovorila aj, ako je ktore sklo hrube,
kolko je medzera medzi nimi, a ci a na ktorych povrchoch je reflexna
vrstva (to nie je folia, samozrejme, ale naparovana vrstva)

wek