[OT] Stavba, z ceho a jak stavet bylo (Jak napajet trvale bezicispotrebice )

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Září 6 15:12:02 CEST 2006

Aleš Filip wrote:
> A jak se pozná, že jsou plněná Argonem?

No, bohuzial, v praxi nijako :-(
Pripadne, mozete si tam pichnut dve elektrody a skumat farbu vyboja :-)

> Po zkušenosti z jednoho našeho
> sklenářství, kde jsem viděl, jak vyrábí vakuovaná skla jim nějak
> nevěřím. Slepili 2 tabule na sebe s přepážkou, a tvrdili, že je v něm
> vakuum.

Neviem co je to "vakuovana skla", nie je to len nejaky marketingovy kec?
Technicky, vakuum by islo u rovinneho skla celkom dobre poznat podla
prehybu. Na to dokonca maju sklenari taku krabicku, co to pozna, aj ked
naopak; lebo obcas nejaky blbec prefukne ten argon a to potom su tie
skla vypukle :-) Ta krabicka im hovorila aj, ako je ktore sklo hrube,
kolko je medzera medzi nimi, a ci a na ktorych povrchoch je reflexna
vrstva (to nie je folia, samozrejme, ale naparovana vrstva)

wek