Vypnuty ATX zdroj dava napeti do desky

Jakub Ladman ladmanj@volny.cz
Úterý Září 5 00:49:18 CEST 2006

Není to žádný zázrak,z obou napájecích vodičů vedou kondenzátory na kostru,
normálně to způsobuje problémy pokud se z nějakého důvodu odpojí ochraný
vodič, pak se na kostře PC objeví polovina síťového napětí (kapacitní dělič).

Řekl bych, že jsou tam za sebou dva filtry a v obou jsou ony kondenzátory z
obou přívodů na kostru, mezi nimi je ten vypínač, ten vypínačem nepřerušený
vodič vede normálně k usměrňovači a na druhý vstup usměrňovače se to dostane
přes ty dva kondenzátory co přes kostru přemosťují vypínač.
Druhá možnost je, že vypínačem se vypíná nulák a z PE se tam to napětí dostane
přes kondenzátor z kostry.

Přijde mi to jako nejlogičtější vysvětlení, ale možná existuje i jiné.
V první řadě bych tedy prověřil kvalitu propojení PE vodiče a zkusi počítač
připojit z druhé strany rozdvojky :-) byl bych líný na přidávání nebo výměnu
vypínače.

Jakub Ladman