OT: Technicka z metra z Parize
Bitovod
hw@prelude.cz
Neděle Září 3 23:11:40 CEST 2006
Ten system je docela silenej, nejak si obtizne dokazu predstavit vyhybku...
Holt Francouzi...
Pavel
----- Original Message -----
From: "Petr Stetina" <petr.stetina@braien.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, September 03, 2006 9:12 PM
Subject: Re: OT: Technicka z metra z Parize
Michal Grunt wrote:
> Ted jsem se vratil z Parize (nadherne mesto) a mimo jine jsem byl v
> metru (pro zajimavost maji 14 linek...). Kdyz prijizdel protijedouci
> vuz, vsiml jsem si krome toho, ze jezdi po kolejich :) taky to, ze ma
> na zeleznem kole pridelane kolo s pneumatikou. Vedle koleje je plat
> siroky asi 20cm, po kterem jezdi pneumatika (o neco vetsi jak od
> auta). A aby toho nebylo malo jak jsou tam dalsi pneumatiky, ktere
> jezdi vertikalne po vodicich listach (asi aby metro vodilo v
> zatackach, nebo i po rovine), ktere jsou pridelane skoro po cele delce
> trate, krome vyhybek.
>
> Nema nekdo poneti, proc metro jezdi po pneumatikach? Jake jsou vyhody?
> Vzdyt to musi mit silenou spotrebu energie, preci jenom pneumatika ma
> daleko vetsi valivy odpor vez zeleznicni kolo, ktere jede po koleji...
Taky se mi v Parizi moc libilo. ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Rubber-tired_metro
--
Petr
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list