OT: jakou poridit videokameru?

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Úterý Říjen 31 22:38:20 CET 2006

Marian Suchy napsal(a):

> Ja by som sa už na kazety neorientoval. Je to už predsa len systém na
> odchode.

Tak to jsi nejsem tak jisty.....
V kazdem pripade  pasek je pasek. Jsem v uzkem kontaktu s lidmi, co
pouzivaji profi videotechniku pro nataceni ruznych spolecenskych akci.
A kdyz jsem se ptal, proc uz davno nemaj neco s hardiskem, bylo mi
sdeleno, ze paska je jistota. Ono pry lovit nejakou svatbu z mrtveho
HDD, nebo necitelneho DVD  je pry nocni mura kazdeho , kdo se videem zabyva.
Pravda, ze ja  vsechny domaci videa archivuji tez na originalnich mini
DV kazetach a verim jim vic nez CD, DVD nosicum - co se spolehlivosti a
zivotnosti tyce.
A to nemluvim o zpusobu zaznamu - na pasce je to nekomprimovane AVI v DV
kodeku, na HDD ( DVD)  se vetsinou uklada MPEG  jehoz kvalita je
primoumerna kvalite pouziteho chipsetu v kamere.

Co se tyce vyberu kamery: Ja bych poridil nejakou kameru s  velkym
objektivem ( svetelnym) a  hlavne robustni mechanikou. Problem je, ze
soucasmne modely do cca 15000kc jsou  v tomhle tak nejak sizene.
Doporucuji prostudovat tyhle diskuse venovane primo digi CAM :
Sice uz se tam resi  HD kamery ( vysoke rozliseni ) ale to  ja zatim
beru jeste s rezervou.
http://forum.grafika.cz/read.php?98,1165268,1166376#msg-1166376
http://forum.grafika.cz/forum_agr.php?97

Ja sam jsem se tam hodne dozvedel a na zaklade teto diskuse sam koupil
za pakatel starsi D8 SONY  TRV-110. Sice mam jeste Panasonica 3CCD ze
soucasnejsi doby, ale  co se tyce zpracovani a kvality mechaniky , nedam
na tu old SONY dopustit. Navic ma pruchozi prevodnik, coz je super pri
zpracovani starych analogovych zaberu z VHS....