Zapalovani v mot. pile

RVsoft rvicek@quick.cz
Pátek Říjen 27 20:42:02 CEST 2006

Saša Svobodová napsal(a):
> Hezký večír,
>
>     co já jsem zjistila o pilách od lesáků a spol, tak je tam opravdu
> takový podivný generátorek. Říkají tomu "magneto". Prý to funguje tak,
> že na hřídeli je magnet a jak se točí, běhá okolo cívky s hodně závity.
> No a z tohodle jde kablík rovnou na svíčku. Případně tam je ještě jedna
> cívka která napájí ohřívání rukojeti pily.
>
>     Myslím si, že pokud se místo toho magnetu dá optosnímač, anebo se
> použije něco magnetického, a pak se zapojí normální zapalování pro
> dvoutaktní motor, bude to fungovat. V jednom AR / PE jsem to viděla
> [...]

No asi to tak jednoduche nebude (netvrdim ze nemas pravdu, ale ze by to
byla primo VN civka se mi nezda uz jen kvuli chcipani obycejnym
vypinacem) - myslim si, ze tam bude jeste neco malo elektroniky - tipuji
na tzv. CDI tedy kondenzatorove zapalovani s tyristorem - umoznuje s
malymi naklady i vysoke otacky.

Osobne bych se klonil spis k nejakemu elektronickemu neb mam takovou
touhu ridit i predstih. Nevedel by nekdo jake to bylo AR/PE a pripadne
mi nemohl poslat scan?

--
RadekCX - http://www.cncnet.info