Zapalovani v mot. pile

Pátek Říjen 27 20:11:38 CEST 2006

Hezký večír,

    co já jsem zjistila o pilách od lesáků a spol, tak je tam opravdu
takový podivný generátorek. Říkají tomu "magneto". Prý to funguje tak,
že na hřídeli je magnet a jak se točí, běhá okolo cívky s hodně závity.
No a z tohodle jde kablík rovnou na svíčku. Případně tam je ještě jedna
cívka která napájí ohřívání rukojeti pily.

    Myslím si, že pokud se místo toho magnetu dá optosnímač, anebo se
použije něco magnetického, a pak se zapojí normální zapalování pro
dvoutaktní motor, bude to fungovat. V jednom AR / PE jsem to viděla
udělané z malého Atmelu a šlo s tím dělat zázraky :-)

    Víc neporadím, je to už dlouho co jsem měla v ruce řetězovku, ale
snad jsem trošičku pomohla.

					Saša K. Svobodová

            web: http://www.sasa.monty.cz

           mail: sasa.svobodova@centrum.cz