Ekologie - vlaky a spotreba (pri patku)
Hfmcons
hfmcons@seznam.cz
Neděle Říjen 22 21:56:22 CEST 2006
Tady je jasně vidět, jak lze přelévat daňové prostředky do soukromého
sektoru bez ztráty desítky. Ale, ČD jsou státní podnik, tak na tom nebude
nic divného. Politici se jistě lehce opřou o NEZBYTNÉ služby které stát MUSÍ
zajišťovat, a v některých státech i za cenu, ať to stojí cokoliv. Je to ale
obecný problém, nelze čekat, pokud kdokoli z plebsu přijde na ČD nebo státní
zprávu a bude žádat o nahlédnutí na konkrétní fakturované výdaje, že mu bude
vyhověno.
S pozdravem
Miloš Dašek
----- Original Message -----
From: "OK1UGA" <ok1uga@volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, October 22, 2006 9:26 PM
Subject: Re: Ekologie - vlaky a spotreba (pri patku)
Achjo, tak ještě jednou. Jediné "dotace", které ČD od státu dostává je
vyrovnání ztrát z osobní dopravy stejně jako kterýkoliv autobusák.
Autobusák ale po silnicích jezdí zadarmo, zatímco ČD za každý kilometr
tvrdě platí.
V praxi to funguje tak, že stát ČD nařídí, co vše má odvozit a pak sem
tam i zaplatí část z toho co nasliboval. Nákladní přeprava je na ČD v
malém zisku - desítky až stovky miliónů. Tento zisk ČD utopí v osobní
dopravě a potácí se stále nad propastí. V jakési televizní diskusi před
cca 5ti lety tehdejší ministr dopravy velice nerad překvapivě dobře
informovanému reportérovi přiznal, že stát dluží ČD cca 20 miliard kč.
Ukažte mi v tomto státě firmu, která by něco takového přežila.
Tím ani náhodou neříkám, že je vše na ČD v pořádku. Jen reaguji na
bláboly o tom, jak ČD někdo dotuje z daní.
Martin.
Další informace o konferenci Hw-list