Ekologie - vlaky a spotreba (pri patku)

OK1UGA ok1uga@volny.cz
Neděle Říjen 22 21:26:36 CEST 2006

Achjo, tak ještě jednou. Jediné "dotace", které ČD od státu dostává je
vyrovnání ztrát z osobní dopravy stejně jako kterýkoliv autobusák.
Autobusák ale po silnicích jezdí zadarmo, zatímco ČD za každý kilometr
tvrdě platí.

V praxi to funguje tak, že stát ČD nařídí, co vše má odvozit a pak sem
tam i zaplatí část z toho co nasliboval. Nákladní přeprava je na ČD v
malém zisku - desítky až stovky miliónů. Tento zisk ČD utopí v osobní
dopravě a potácí se stále nad propastí. V jakési televizní diskusi před
cca 5ti lety tehdejší ministr dopravy velice nerad překvapivě dobře
informovanému reportérovi přiznal, že stát dluží ČD cca 20 miliard kč.
Ukažte mi v tomto státě firmu, která by něco takového přežila.

Tím ani náhodou neříkám, že je vše na ČD v pořádku. Jen reaguji na
bláboly o tom, jak ČD někdo dotuje z daní.

Martin.