Ekologie - vlaky a spotreba (pri patku)
Michal HW
michalgregor@centrum.cz
Sobota Říjen 21 08:47:21 CEST 2006
A co rezijky? Jeste porad plati? 80 tisic zamestnancu + rodinni znami
jezdilo zadarmo po draze. To je poradny luxus. Navic dotovany ze statnich
penez.
Michal
----- Original Message -----
From: "Ales Prochaska" <prochaska@alsoft.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, October 20, 2006 2:53 PM
Subject: Re: Ekologie - vlaky a spotreba (pri patku)
>> Osobně si myslím, že veškerý problém je v bolševickosti tohoto státu.
>> V USA vláda dráhy prodala, nákladní doprava prosperuje, osobní je v
>> p..., ale je vyřešeno. Kdyby se všechno srovnalo jak neviditelná ruka
>> trhu míní :-) a dráhy nemusely dotovat osobní dopravu z nákladní a
>> jezdit prázdnými osobními vagony sem a tam aby si zasloužily dotace na
>> osobní linky a pro vlastní přežití by musely nabídnout zákazníkům
>> rozumné podmínky, tak by si určitě zboží které má být voženo po
>> železnici svou cetu našlo. Teď jen kdo bude tak odvážný a připustí
>> propuštění 20000+ zaměstnanců najednou...
> Pro začátek by stačilo, aby stát přestal dotovat kamionovou přepravu ve
> výši
> cca 10 Kč/km formou úhrady opotřebení silnic kamiony z peněz daňových
> poplatníků. Silniční daň pro kamiony je absolutně neadekvátní a dálniční
> známka pro kamiony za 14 000 Kč je nic než výsměch (podle této logiky by
> známka pro osobní auta měla stát 88 haléřů na rok). Nákladní přeprava po
> železnici pronájem kolejí platí samozřejmě v plné výši. Jsem také pro
> volnou
> ruku trhu, ale nelze jeden druh dopravy silně dotovat a pak tvrdit, že
> druhý
> druh je nerentabilní, tudíž by se měl zrušit.
Samozřejmě, souhlas. Jedině správné je zpoplatnit dle skutečnosti
resp. pravidel trhu a když už z nějakého důvodu něco dotovat tak
přehledně, průhledně a dočasně.
Aleš Procháska
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list