Ekologie - vlaky a spotreba (pri patku)

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Pátek Říjen 20 14:53:17 CEST 2006


>> Osobně si myslím, že veškerý problém je v bolševickosti tohoto státu.
>> V USA vláda dráhy prodala, nákladní doprava prosperuje, osobní je v
>> p..., ale je vyřešeno. Kdyby se všechno srovnalo jak neviditelná ruka
>> trhu míní :-) a dráhy nemusely dotovat osobní dopravu z nákladní a
>> jezdit prázdnými osobními vagony sem a tam aby si zasloužily dotace na
>> osobní linky a pro vlastní přežití by musely nabídnout zákazníkům
>> rozumné podmínky, tak by si určitě zboží které má být voženo po
>> železnici svou cetu našlo. Teď jen kdo bude tak odvážný a připustí
>> propuštění 20000+ zaměstnanců najednou...

> Pro začátek by stačilo, aby stát přestal dotovat kamionovou přepravu ve výši
> cca 10 Kč/km formou úhrady opotřebení silnic kamiony z peněz daňových 
> poplatníků. Silniční daň pro kamiony je absolutně neadekvátní a dálniční
> známka pro kamiony za 14 000 Kč je nic než výsměch (podle této logiky by
> známka pro osobní auta měla stát 88 haléřů na rok). Nákladní přeprava po
> železnici pronájem kolejí platí samozřejmě v plné výši. Jsem také pro volnou
> ruku trhu, ale nelze jeden druh dopravy silně dotovat a pak tvrdit, že druhý
> druh je nerentabilní, tudíž by se měl zrušit. 

Samozřejmě, souhlas. Jedině správné je zpoplatnit dle skutečnosti
resp. pravidel trhu a když už z nějakého důvodu něco dotovat tak
přehledně, průhledně a dočasně.

Aleš Procháska





Další informace o konferenci Hw-list