Zazitky ze Dne otevrenych dveri na vetrne elektrarne

Michal Grunt michal.grunt@volny.cz
Pátek Říjen 20 13:27:58 CEST 2006

Ja byl v lete na severu Svedska a tam meli hydroelektrarny. Vodni plocha
byla tak velika, ze to bylo az nechutne a sel z toho skoro strach co
kdyz se hraz protrhne. A to meli treba 5 kaskad hned za sebou kdy se
voda z jedne nadrze valila hned do druhe. Delka takove soustavy je pres
150km, sirka nekde az 10km. To je hlavni prehrada a dalsi jsou okolo na
kopcich... Viz priloha. To kdyz tam clovek jede autem, tak si rika, ze
to neni mozne, takove vody, navic je plno vody i vsude okolo (tisice jezer).

V jedne meli nejake nove generatory, ktere generovali rovnou vysoke
napeti a nemuselo se to transformovat... alespon tak jsem to pochopil z
prospektu...

http://www.abb.com/cawp/seitp202/C1256C290031524BC12567310024E1E4.aspx