Zazitky ze Dne otevrenych dveri na vetrne elektrarne

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pátek Říjen 20 10:49:20 CEST 2006

JN> Aby se uplatnila "velká čísla", musí být zdrojů skutečně hodně a rovněž
JN> musíme mít dostatečně dimenzované "rozvody". Docela bych se obýval,
JN> abychom nenásledovali "příkladu" Německa, kde už se jim to lehce vymyká
JN> z ruky.

Narazil jsem kdesi na informaci že pokud instalovaná kapacita malých
nepredikovatelných zdrojů (typicky vítr a slunce) překročí cca 15%,
soustava se stává nestabilní. Pak nepomůžou ani ta velká čísla.

Tomáš