SETTOPBOX-schema

Pavel Krafcik hwlist@pjk.cz
Pátek Říjen 20 10:15:58 CEST 2006

Dobrý den,

Až to celé doděláte, zjistíte, že settop boxy šly cenově dolů a že
funkce, které jste označil za zbytečné, najednou potřebujete.

Měl jsem několik let ten nejlacinější stb od Humaxu, kupoval jsem ho
ještě v období testovacího provozu dvb-t v Praze a je stále výborný,
pokud nechcete zobrazovat titulky. Tuto funkci konstruktér vynechal. A i
kdyby ji nevynechal, určitě by správně neodhadl kódování češtiny.

V době, kdy Technisat konečně vymyslel drivery, které umožňují souběžný
provoz více identických PCI karet, lišících se přenosovým mediem (Air /
Sky / Cable star) jsem přešel na PC. Používám plnou verzi DVBvieweru a
umožňuje mi to věci, které s analogovým videem nedokážete. Můžete
nahrávat z každé karty několik programů najednou, pokud jsou v jednom
digitálním paketu - tohle jsem už jednou použil, když jsem nahrával něco
z ČT1, ČT2 a ČRo2. Tohle vícenásobné nahrávání můžete spustit na každé
kartě v PC. Ono to nahrávání není moc náročné, je to v podstatě download
a jde tu jen o průchodnost cesty karta->HD.

Musím ovšem zkritizovat provozovatele dvb-t v Praze za sestupnou kvalitu
signálu, hlavně u CDG, kteří vysílají Primu. Těm se v poslední době
vyskytuje v signálu nějaká cyklická chyba, která se při sledování
projeví sekundovým zkostičkováním obrazu a při přehrávání záznamu
DVBplayerem dochází k záhadnému přeskakování až o několik minut a vy se
musíte ručně vracet.

Taky je zajímavé porovnávat, jak se přibližně stejně dlouhé filmy hodně
liší svojí velikostí při záznamu. Děje se to i v rámci jedné televize.
Tak mě napadlo, jestli třeba filmové společnosti nezavedli "řízení
jakosti" do digitálního přenosu.

Někdo psal, že chápe problémy v dynamickém obrazu, jako třeba přenos z
F1, ale není to tak. Protože mě vytáčí reklamy, přepínám při nich na
RTL, kde běží přenosy také, a kvalita obrazu je výborná. Zrovna tak při
loňské sezóně, kdy šly velké ceny F1 na Primě, byly přenosy v Czech
linku mnohem kvalitnější, než jsou teď v pražském dvb-t packetu.

Pavel Krafčík