[OT] Let's flame! Was: ocenovani prototypu

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Středa Říjen 18 23:37:24 CEST 2006

Takze dakujem za odpovede. V jednom ste sa zhodli vsetci traja, ze na to,
aby clovek zacal trochu podnikat potrebuje v prvom rade nejaky napad. Ja
som sa snazil na to pozriet aj s druhej strany a to tej financnej. Ono
pustit sa do podnikania bez ziadnych uvah a rozmyslu sa sice da,
ale "plavanie vo vode" moze dopadnut aj utopenim. Ked uz do toho ist, tak
aspon s tym, ze urobim vsetko preto aby to dopadlo dobre.
Osobne si myslim, ze uspech ci neuspech zalezi na 99% od toho, kolko je
toho clovek schopny predat, ci zohnat si zakazku. So svojimi kamaratmi som
tuto temu rozobral uz niekolko krat, a vzdy sme dospeli k tomu, ze na
zalozenie firmy, musia byt minimalne dvaja ludia, s ktorych jeden zhana
zakazky a jeden ich realizuje. A obidvaja musia mat dostatok penazi, aby
mohli fungovat aspon rok a mohli kupit aspon to najpotrebnejsie vybavenie.

No a teraz nieco o tych planoch, ktore som nikde nespominal. Kedysi som
robil jeden presny meraci modul s 22bitovym prevodnikom. Ked som sa
zamyslal nad tym, ako by sa dal predat, dosiel som k zaveru, ze musim
najst najprv nejaku aplikaciu, do ktorej by som ho mohol dat a kde by bol
vyuzity. Dal by sa pouzit napr. na meranie teploty termoclankami, ci
urobit z toho ph-meter. No ked som si urobil na iternete resers, zistil
som, ze na trhu je minimalne pat zabehnutych firiem, ktore ponukaju hotove
moduly za 3000Kc az 5000Kc podla konfiguracie. A co bolo dolezitejsie,
mali uz rozchytanu aj siet predajcov termoclankov. Staci si nejakych
najst, a mozete si rovno objenat uplne vsetko, co potrebujete na meranie
teploty. Takze z modulu mam sice viac verzii, ale nemam ziadne realizovane
aplikacie a teda sa ani nic nepredalo... Moj dalsi plan bolo navrhovat
plosne spoje, nieco take ako tu ukazoval Balu. Venoval som tomu 7 rokov,
zhanal knizky a studoval. Nakoniec som zistil, ze na Slovensku (a nielen v
nom) nepoznam jednu firmu, ktora by taketo karty robila a mohol im aspon
navrhnut nejaku formu spoluprace. Takze tento zamer je tiez v mrtvom bode.
A tak si robim elektroniku aspon vo svojom volnom case pre svoje
potesenie. Nie je to nic svetoborne, ale aspon robim to, co by som rad
robil. Teda bastlim, nieco pocitam, programujem jednocipy atd. A hlavne
bude z toho aspon jeden kus, ktory na nieco bude uzitocny.

Andrej

Hľadáš zájazdy, letenky alebo informácie o krajinách celého sveta?
http://dromedar.zoznam.sk/