Dotazy k DDS AD9854

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Středa Říjen 18 21:57:01 CEST 2006

> prva verzia bola s kvadraturnym vystupom, pozrem sa ci mi este ostali
> nejake dosky. Jednu som pred mesiacom posielal do USA :-) Jedna by este
> mohla byt, pripomen sa ked budem v robote

Je, dekuju, to by bylo moc mile.

> pouzil by som vhodne SMD cievky. Podla typu maju slusnu kvalitu a dobru
> toleranciu. High Q inductors od coilcraft maju kvalitu nad 50 a
> toleranciu 2%. Nemyslim si ze sa to na plosaku podari vyrobit lepsie.

To teda plosnak zklamal, kdyz nevytahne ani Q=50.

> Daju sa samozrejme navinut rucne, ale tam ich treba merat a nastavovat.

Tohle me zarazi, asi spatne pocitam. Kdyz zvolim prumer i delku civky
napr. 5mm, vychazi mi cca 3.5 zavitu. Kdyz zvolim 10, vyjde asi 2.45.
Bude se 3.5 zavitova civka chovat dobre? Videl jsem samozrejme
spoustu zapojeni s treba 1.5 zavitovou podobnych rozmeru, ale nevim,
jestli je mozno takhle malozavitovou civku bez obav pouzit do
takoveho filtru.

Pokud je 3.5zavitova civka 5x5mm pouzitelna, nastaveni bych zkusil,
mam ted pristup ke krasnemu mustku.

> toto je pomerne rozsiahla kapitola ;-) zdroje prudu DA prevodnika urcite
> nemaju vnutronu impedanciu 50ohm, teoreticky by mali mat velmi vysoku
> impednaciu. Pokial ta ddska bude pouzita na nejake konkretne merania tak
> by som tam uplne bez problemov obetoval kus spodneho pasma a strcil tam
> maly VF transformator. Vyrazne sa tym zlepsia parametre a ziska sa viac
> signalu na vystupe. Do konstrukcie pre amaterske som ho nechcel davat
> koli zohnatelnosti.

No ja predpokladam, ze proudove vystupy maji velmi vysokou impedanci
(aby se blizily idealnimu zdroji). Proto je tam tech 50Ohmu. Ale jaky
odpor ma byt na komplementarni noze? Ja myslel, ze ta ma byt pro
nejlepsi vysledek zatizena stejnym odporem, jako ta druha, cili
25Ohmu. Alespon tak je to v katalogovem zapojeni, stejne tak napr. na
http://www.amqrp.org/kits/iqvfo/Schematic%20page%202a-%20030301.jpg

Ty tam mas ale odpor dvojnasobny, 50Ohmu. Tak by me zajimalo, zda jde
o mazany zamer, nebo chybu :).

> tento rezistor sa osadzuje len v pripade pouzitia externych hodin.

Tak to se mi ulevilo.

Dik za info a preju pekny vecer,
Marek P.