Dotazy k DDS AD9854

balu@home daniel.valuch@wanadoo.fr
Středa Říjen 18 21:33:36 CEST 2006

vela otazok, az sa mi nechce odpovedat ;-)

Marek Peca wrote:
> (Proc nechci pouzit plosnak od Balua: potrebuji kvadraturni vystup
> pro radiove i merici pokusy.)

prva verzia bola s kvadraturnym vystupom, pozrem sa ci mi este ostali
nejake dosky. Jednu som pred mesiacom posielal do USA :-) Jedna by este
mohla byt, pripomen sa ked budem v robote

> 1. rekonstrukcni filtr hodlam pouzit stejny jako je v katalogovem
> listu (potazmo Balu-DDS); jen by me zajimalo, jestli podelne
> kondenzatory vytvareji nuly zvlaste naladene pro potlaceni spicek v
> nezadouci casti spektra 300MHz vzorkovaneho signalu, ci zda jde o
> nejakou znamou aproximaci (Cauer, ...)?

s filtrom som nerobil nic, je to povodny z datasheetu od analogu. Mam
pocit ze je elipticky ci ky fras. Podla pozadovaneho frekvencneho
rozsahu sa da navrhnut iny filter, ktory bude splnat poziadavky. Pokial
chces kvadraturny vystup tak sa to aj tak nebude moct tlacit do extremu
pac ku koncu prenasaneho pasma sa z pochopitelnych pricin zhorsuje
fazovy subeh.

> 2. mam v rekonstrukcnim filtru pouzit radeji SMD civky, nebo bych
> lepsich vysledku dosahl s jednovrstvou civkou vyleptanou do plosnaku?

pouzil by som vhodne SMD cievky. Podla typu maju slusnu kvalitu a dobru
toleranciu. High Q inductors od coilcraft maju kvalitu nad 50 a
toleranciu 2%. Nemyslim si ze sa to na plosaku podari vyrobit lepsie.
Daju sa samozrejme navinut rucne, ale tam ich treba merat a nastavovat.

> [...]
> katalogoveho listu i Balu-DDS tedy predpokladam, ze to znamena
> uzemneni vyvodu IOUT1,2 rezitorem 50Ohm. Otazka je, jakym rezistorem
> ma byt potom uzemnen komplementarni vystup IOUT1,2B. Nejprve me
> zarazilo, ze v katalogovem zapojeni je 25Ohm, ale ted mi to pripada
> logicke, kdyz na vystup IOUT1,2 je pripojen 50Ohm "vnitrni" rezistor
> a 50Ohm filtr + spotrebic. Je tedy spravne 25Ohm? Timpadem ma Balu
> v zapojeni asi drobnou chybu s temi 50Ohmy (zrejme to neni zadna
> katastrofa, ale nejak tusim, ze by ty vystupy mely byt vyvazene).

toto je pomerne rozsiahla kapitola ;-) zdroje prudu DA prevodnika urcite
nemaju vnutronu impedanciu 50ohm, teoreticky by mali mat velmi vysoku
impednaciu. Pokial ta ddska bude pouzita na nejake konkretne merania tak
by som tam uplne bez problemov obetoval kus spodneho pasma a strcil tam
maly VF transformator. Vyrazne sa tym zlepsia parametre a ziska sa viac
signalu na vystupe. Do konstrukcie pre amaterske som ho nechcel davat
koli zohnatelnosti.

> 4. v Balu-DDS je na vstupu REFCLK poveseno 50Ohm i v pripade pouziti
> vnitrniho krystaloveho oscilatoru? Neni to pro ten oscilator zbytecne
> vysoka zatez? Nebo je tam ten rezistor pouze v pripade pouziti
> vnejsiho zdroje?

tento rezistor sa osadzuje len v pripade pouzitia externych hodin. Ja
tam napriklad nemam ziaden oscilator a vzdy pouzivam externe hodiny.
Cely generator som uz viackrat pouzil pri meraniach na urychlovaci SPS
ako velmi prakticku frakcionalnu delicku frekvencie :-)

b.