Supersvitive LED (bylo: Menic ve svitilne pro Luxeon)

RV vicek.radek@cpost.cz
Pondělí Říjen 16 12:09:16 CEST 2006

Pavel Kadečka napsal(a):

> To by mělo asi nějaký mouchy - když budou ty LEDky svítit přímo před
> sebe, pak se jejich světelný kužely budou protínat, v určitým místě
> (ale mohlo by to být i poměrně velký místo) by snad i bylo bílý
> světlo, ale okolo by to byly kombinace složek, případně jen samotný
> barvy.
>
> Navíc - jedna bílá 70cd stojí stejně jako dvě modrý 30cd.
>
> http://www.flajzar.cz/detail.php?zbozi=2377&cat=530&open=10&z=galerie
> http://www.flajzar.cz/detail.php?zbozi=2378&cat=530&open=10&z=galerie

Hmmm mate pravdu - teorii mi nabourala ta chybejici modra led do spektra.
Ja se stejne asi vydam cestou Luxeonu s optikou - prodava se ted za
245Kc a to je cena cca 10 ledek.

Jen jako zajimavy tip - hral jsem si s 17cd bilyma ledkama a premyslel
jak jednoduse zkoncentrovat svetlo. Nakonec mi padlo oko na rozebrane
jednorazove fotacky z minilabu - maji malou plastovou cocku o prumeru
cca 8mm s lemem - ledka se pres ni da krasne zaostrit do rovnobezneho
svazku o velmi vysoke intenzite. Na nejake svetelne zavory je to uplne
idealni a stejne tak i pro konstrukci nejakych dalekonosnych svitilen.
Jsou to snadno dostupne cocky - ty fotaky se hazou do srotu.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info