[OT] Vakuová komora - dokončení

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Středa Říjen 11 23:32:09 CEST 2006

Zdravím,

pokud by to pro někoho mohlo být užitečné, tak informuji o tom, že ta
laciná vakuová komora o které jsem psal funguje celkem perfektně.

Pro těsnění mezi deskou a skleněným pekáčem jsem s úspěchem použil kus
přírodní gumy o síle 3 mm, kterou prodává Řempo (www.rempo.net). Koupil
jsem to na jejich Web obchodě a promptně dodali během tří dnů.
Potahovaná dřevotříska, použitá jako základní deska není ideálně rovná,
takže je nutné po zapnutí kompresoru to stisknout současně zhora i
zdola, ale pak se to přicucne a už to drží samo. Kohoutky jsem použil
klasické na plyn, těsněné teflonovou páskou.

Dneska jsem to zkusil s vypůjčeným tlakoměrem (schopným měřit víceméně
do 0 kPa) a kompresor ze staré ledničky příjemně překvapil. Bez problémů
se dostal během chvilky na tlak 9.8 kPa a na této hodnotě tlak zůstal.
Někde to asi maličko prosakuje, ale to nevadí, bublinky to odsává jedna
radost.
Mimochodem, tyhle staré kompresory z ledniček jsou nedocenitelný kus
dílenského vybavení. Je to zadarmo a je to neuvěřitelný "soumar", který
odře všechno, umí běžet X dnů v kuse (třeba při vakuovém laminování) a
ani moc nehřeje.
Pokud by někdo měl zájem, můžu to celé vyfotit a někde uveřejnit.

Zdraví PavelK