RE: [OT] MECH Ještě k té vakuové komoře

Filip Kotouček - MP Media s.r.o. Filip.Kotoucek@mpmedia.cz
Pátek Říjen 6 08:45:32 CEST 2006

Jeste je moznost srovnat hranu toho pekace brousenim celeho pekace na smirkovem papiru nekde na rovne podlozce
Nejlepe nejakou 100vkou nakonec 1000vkou
Da se tim celkem rychle odebirat I kdyz je to sklo
Ve finale je to vybrousitelne zpet do lesku takze to nikdo nepozna a bude to rovne

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kořenský
Sent: Thursday, October 05, 2006 9:32 PM
To: 'HW-news'
Subject: [OT] MECH Ještě k té vakuové komoře

Zdravím,

tak jsem postavil tlakoměr s LED displejem a zdá se, že ani displej ani 9V baterie nemá s vakuem žádné zásadní trable. V malém eksikátoru jsem odsál vzduch až na spodní hranici rozlišení tlakového snímače (15 kPa), odsával jsem ještě dál a nijak mu to neublížilo.

Vyrobil jsem také tu improvisovanou větší komoru (deska, skleněný pekáč ze Simax skla) a narazil jsem na problém jak to utěsnit.
Zkusil jsem jako těsnění použít klasickou černou gumu o tloušťce 2mm, ale to netěsní, guma je příliš tuhá a sklo se "nepřicucne".

Netuší někdo, kde koupit nějakou použitelnou gumu, případně co za materiál by bylo nejlepší použít ? Pohrával jsem si s myšlenkou napatlat vršek silikonovým lepidlem na akvária a položit na to sklo natřené nějakou vazelínou, aby se lepidlo přilepilo jen k tomu skleněnému pekáči a na hraně zůstala vrstvička silikonu, ale zdá se mi to jako nepříliš systémové řešení. Mám strach, že se to bude loupat, nebude to pořádně těsnit a asi by se to nelíbilo mojí drahé až v tom pekáči zase bude chtít vařit.

Zdraví PavelK