[OT] Mechanika, vakuování.

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Úterý Říjen 3 01:43:22 CEST 2006

Zdravím,

netuší někdo, kde a jak opatřit průhlednou nádobu o rozměrech cca.
40x30x20 cm ze které by se dal odsát vzduch a která by se pod tlakem
nezbortila ?

Jde mně o odlévání forem z Lukoprenu. Normálně na to používám starý
papiňák a kompresor z ledničky, jenže teď potřebuju udělat formu maličko
větší a ta se do papiňáku jaksi nevejde.
Experimentoval jsem s několika druhy plastových "vzduchotěsných" nádob
do mrazničky, vesměs čínské provenience, ale jak se zdá, soudruzi z ČLR
udělali někde chybu a tyhle nádoby moc vakua nevydrží a bortí se jako
domeček z karet.

Tak nějak si představuju něco jako "akvárium" vyrobené ze silného Lexanu
a k němu víko utěsněné gumou a opatřené průchodkou pro připevnění hadice
z kompresoru. Jen mně nějak nenapadá, kde to vzít. Průchodku bych si
kdyžtak vyrobil sám, ale nádoba je poněkud potíž...

Zdraví PavelK