Zaznam zvuku z mikrofonu do PC

Vladimír Andel vaelektronik@mirnet.cz
Úterý Říjen 3 00:18:35 CEST 2006

No ja nevim v cem mate problem, ten predzesilovac je v principu jednoduchy. Mikrofon ma kapacitni charakter a proto i ve zpetne vazbe musi byt kapacita. Jako druhy stupen se obvykle dava emitorovy sledovac. Ja i tam mam zesileni, abych to mohl pripojit do linkoveho vstupu (uroven cca 100 mV).
Rikal mi kamarad, ktery se driv zabyval udrzbou mikrofonu, ze nezalezi az tak na typu fetu, jako na velikosti odporu na vstupu. Na 20 pF by melo stacit i 200M, ale kdyz tam date alespon 1G, vychazi to pry sumove lepe. Pokud mikrofon nechodi, asi bude problem s vodivosti pokoveni nebo se svodovym odporem.

Andel

  ----- Original Message -----
  From: Serých Jakub
  To: HW-news
  Sent: Monday, October 02, 2006 10:47 PM
  Subject: RE: Zaznam zvuku z mikrofonu do PC

  Dobry den,
  mohl bych poprosit o schema toho FET predzesiku k Neumannovi? Sam mam nadherneho Neumanna M7ku, (jen mrizku s kapsli, ale bohuzel uz ne tu flasku, co byla pod tim). Snazil jsem se na netu najit par FET predzesiku, ale s nicim jsem to zatim nerozchodil. Mam podezreni, ze pokov membrany bude v haji, ale nez se zacnu pokouset to nekjak restaurovat, chtel bych to jeste vyzkouset na nejakem skutecne overenem schematu predzesiku.

  Diky

  Jakub Serych

  P.S. Da se (bez pouziti mikrofonni kapsle) nejak prokazatelne overit, ze FET predzesilovac chodi? Mohlo by treba fungovat zapojeni stareho ladiciho kodanu namisto mikrofonu a brnkani nejakym izolovanym predmetem o jeho desky?