Spolehlivost datovych ulozist - bylo stehovani XP na jiny disk

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Úterý Listopad 28 08:49:07 CET 2006

ja jsem jen maly uzivatel, ale moje zkusenosti jsou takove: protoze na
pocitaci obcas delam se zvukem, chci aby byl tichy a pouzivam disky Segate
Baracuda. Syn se mi smeje ze je to pomale, on na tom (taky obcas) striha
video a tak si kupoval rychlejsi Maxtory. Zatim co me uz tady chodi disk
spoustu let a ted jsem si koupil druhy jen pro jistotu aby tam data byla 2x,
on k disku pridaval vetracek a stejne uz ty Maxtory snad 3 vymenil (vzdycky
prisel o data a vzdycky se divil). U stareho pocitace (tehdy "udelany" taky
na zvuk) mam nejaky Western 7,5 GB zabaleny do zvukove izolace, uvnitr ma
svych 45 stupnu a taky pohoda - uz straaasne dlouho. Vim ze kdybych tech
disku provozoval 1000, tam by se ta statistika projevila lip. A jeste jedna
vec - kdyz jsme pred lety modernizovali zarizeni na mereni baterek, po 12
letech provozu (386 na 33 MHz) byl odesly vetrak u procesoru, ale procesor
chodil a mel celkem rozumnou teplotu. Vetrak ve zdroji utopeny v chuchvalci
prachu - taky nesel a nicemu to nevadilo. Disk po te dobe chodil bez
problemu. Jen nebylo mozne vysledky mereni zalohovat - disketova mechanika
zanesena prachem :-)
Andel

----- Original Message -----
From: "Bitovod" <hw@prelude.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, December 08, 2006 3:04 AM
Subject: Re: Spolehlivost datovych ulozist - bylo stehovani XP na jiny disk

Ne, fackovat se kvuli tomu opravdu nemusite, nezda se vam to. Kde disky
provozujeme? Pole jsou umistena v druhem podzemnim patre, místnost se
snazime klimatizovat na cca 18 stupnu, cela serverovna je hnana pres masivni
UPSky, jenom vlhkosti si nejsem jisty, na tyhle displeje moc nekoukam, kdyz
uz jdu kolem, kazdopadne o to se taky stara klimacka.

Jsme banka, ani jedno to pole se u nas nenudi - ackoli bych si nikdy
nemyslel, kolik muze mit banka spotrebovaneho strojoveho casu, je to
prekvapive, delaji se testy uzaverek, uzaverky, vyjizdeji se nejruznejsi
sestavy X-krat pred tim, nez je to "naostro", proste furt je co delat :)

Vzhledem k tomu, ze o spoustu veci se nam staraji dodavatele, tak to mame i
celkem dobre zdokumentovane - kazdopadne panove, co nam vozi nove disky,
jsou bud otrli, nebo je to normalni, staci zvednout telefon a ohlasit, ze
odesly dalsi dva, a za nekolik malo hodin jsou vymenene. On ten support taky
neni zadarmo (nemame jen ta pole) a kdyz odejdou dva disky mesicne, tak si
to celkem snadno odpocitaji zase nekde jinde, v mesicnich vydajich to asi je
celkem zanedbatelna polozka. Faktem je, ze v tehle velkejch kisnach na disky
se ty disky nemaji nijak extra velkou moznost chladit, ale s tim by mel
(musi) pocitat vyrobce, ona ta skatule nejakej ten kilowatt sezere,
kazdopadne kdyz vytahnu suplik z pole, da se na nem jakz takz udrzet ruka,
takze nijak tragicke to nebude.

Pavel Kutina