DPS Fotocestou

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Čtvrtek Listopad 16 19:57:20 CET 2006

Přesně tak, není nad jednoduchost.
Osobně používám laserovku a obyč. kancelářský papír zprůhledněný olejem na smažení:-)
Ten olej zároveň předlohu přilepí k DPS, takže ji není nutno ničím přitlačovat.
Před vyvoláním je ale nutno olej smýt vodou s Jarem.
Svítím výbojkou RVL 125 W (baňka s luminoforem ponechána), podobné výskledky jsou i s horským sluníčkem (rychlejší, ale méně
rovnoměrné na větších deskách), běžnou bílou zářivkou (pomalejší), slunečním světlem, ... funguje skoro všechno, co svítí alespoň
trochu modře, hlavní je rovnoměrnost osvětlení.
Tiskárna Minolta PP1300W (vybíral jsem nejvyšší rozlišení dostupné v nejbilžším obchodě a byla i nejlevnější).
Papír nějaký neznámý, co domů nosí podnájemník (prý je nějaký recyklovaný, či jinak ekologický), dříve jsem používal nejlevnější z
nejbližšího papírnictví, výsledky stejné.
Olej slunečnicivý (zde může nastat problém při svícení UV s některými jinými oleji, které jej pohlcují).
Fotocitlivé DPS kupuji v GM.
Též žádné retušování, žádný aceton, fixy, ...
Též 0,3 mm (fungují i tenčí, ale běžně je nepoužívám).
Problémy nastávají, jen pokud je vyčerpaný vyvolávací roztok, nebo dochází toner v tiskárně.

PH

From: "Kručinský Ladislav" <ladislav.krucinsky@linde-mh.cz>

Už se to tady omílalo strašně mnohokrát ale pořád mám dojem, že v jednoduchosti je síla. V mém případě se jedná o systém
inkoustovka, pauzák a horské sluníčko. Žádná další kouzla nedělám, vytisknu, exponuju na Positiv20 a daří se reprodukavatelně dělat
0,3 mm motivy, což bohatě stačí na prototypy.
Fólie... acetonové výpary ... stíratelné fixy ... kořen mandragory ... půnoční měsíc na šibeničním vrchu...

From:OK1UGA

Protože tu je o toto téma celkem zájem, nedá mi, abych se
nepodělil o nové zkušenosti. Došly mi průhledné fólie, které
jsem používal a tak jsem byl nucen jít pro nové. Bohužel fólie,
které jsem do teď používal už přestali prodávat, ale známý z té
firmy mi věnoval krabici vzorků fólií originál HP. Bohužel jsem
zjistil, že jsou totálně nepoužitelné.