[OT] Topeni - regulace - plynovy kotel

Jan Kral kral@fortech.cz
Neděle Listopad 5 10:52:13 CET 2006

To, ze je na teplomeru 22,9 (nastavena teplota 23) a radiatory studene muze take znamenat, ze jeste neni dosazeno hysterezniho rozdilu a kotel bude topit az za chvili, proto ty studene radiatory.

Co se tyka toho popisu problemu ze na bojleru se teplota nehybe behem 5minut by taky mohlo byt tim, ze je v bojleru hodne vody a chvili to trva nez se ohreje. Spis je potreba rict, jestli vubec tepla voda do bojleru tece a jakou teplotu ma na vystupu z bojleru. Porovnanim vstupni a vystupni vody nejlip odhadnete jestli je zaneseny bojler vodnim kamenem, ci nikoli.
Podobne se da "zmerit" voda z kotle jdouci do radiatoru, kdyz mate pocit, ze je nejaky problem. Nekdy muze byt problem na konkretnim radiatoru pripadne na vetvi ktera k nemu vede napr. problem se zavzdusnenim potrubi nebo radiatoru (i kdyz radiator v prizemi by se mel odvzdusnovat sam).
Jestlize je vystupni voda z kotle 70C a v bojleru 45C, tak to neni zas tak zasadni rozdil, aby teplota v nejakem vetsim bojleru stoupala extra rychle.

Tohle je jen nastrel moznych problemu a jak je zjistit. Situace muze byt vselijaka at v rozmisteni rozvodu nebo jinych prvku. Proste ten vas popis problemu je hodne zjednoduseny a v podstate se z nej neda nic rict.

S pozdravem JK