C*ilcr*ft vzorky

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Pátek Listopad 3 19:25:04 CET 2006

Plne s vama souhlasim, pokud zalezi na rozmerech menice. Zvysovani frekvence
umozni pouzit mensi indukcnost (ale pri tom kmitoctu na kvalitnim feritu) a
mensi kapacity, ale i pri mensi kapacite a rozmerech s malym ESR a patricnou
proudovou zatizitelnosti. Takze kdyz uz specialni brouk, tak k nemu i to
ostatni co tam patri. Jinak se to treba taky upece :-) Pokud chcete menic z
toho co suplik da, bezte s kmitoctem 10x niz, vsechno zvecte a mozna se
dostanete i na lepsi ucinnost :-)

Nemohu zapomenout jak jsem jeste za totalismu delal menic 0-800V 100 mA na
zkouseni jakychsi (protizkluzovych?) rele. Aby to bylo dokonale, trafo jsem
si nechal v ZOSce naimpregnovat. Maji tam vakuovou impregnacku na trakcaky a
tehdy pouzivali bakelitovy lak. Menic jsem zapnul a po chvili jiz upeceny
lak zacal uvnitr trafa bublat a pak se uz jen kourilo a vetralo :-) Ten lak
mel pri tom kmitoctu a napeti tak obrovske dielektricke ztraty, ze jsem
musel nechat udelat dalsi trafo bez impregnace.

Andel

----- Original Message -----
From: "Šerých Jakub" <Serych@panska.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, November 03, 2006 6:16 PM
Subject: RE: C*ilcr*ft vzorky

Myslim ze je to proto, ze například tem muj menic je svabik o velikosti 3x3
mm. Indukcnost ma v datasheetovem zapojeni 4,7uH, dimenzovana na cca 1,1A a
kmita to na 650 kHz a ma byt kvuli stabilite a omezeni ruseni pripajena co
nejblize patricnych nozicek svabika. Doporucena SMD civecka od C*ftu ma
prumer 3 mm a vysku 1,5 mm. I kdybych rekneme mel takhle velke jaderko ze
hmoty, která by dokazala dosahnout potrebnych parametru, nedovedu si
predstavit, jak bych to při tech rozmerech vinul. Uz jen predstava, ze
timhle
drobkem nakonec tece proud prez amperu mi moc nejde do hlavy.

V jednom profi menici mam například civecku, která je vinuta z "plochace"
aby
to mělo optimalni parametry a co nejnizsi ztraty. Zkratka myslim, ze doba
kdy
jakakoliv civka byla otazkou kusu dratu a nejakeho jaderka ze supliku je uz
pryc.

Jakub Serych