Specifikace RS232

Pavel Poucha papouch@papouch.com
Středa Květen 31 11:44:03 CEST 2006

Takové situace jsou vždy nepříjemné. Sériová linka se různě šidí.

Uvažuji 15m, kapacitu kabelu 100p/m, změnu 20V, rychlost 115.2kb a chci aby
se bit nepokazil více než o 0.1 své délky - tedy 1us. Vychází proud budiče
asi 30mA. Takže ten kritický nebude, protože vy komunikujete 10x pomaleji,
na 3x kratší vzdálenosti (tedy by stačil prou budiče 1mA).

Z praxe vím, že případy, kdy se spoléhá na bezchybný přenos po sériové lince
nejsou dobré. V různých EMC normách i normách o síťovém napětí je, že
dostatečně časově řídké poruchy už nejsou poruchami. Takže v podstatě Vám
může třeba 1 za den přijít nesmysl způsobený náhodným sepnutím něčeho.

Nešlo by tady počkat na data z přijímače víckrát ? A udělat v programu
hlídání, zda se čas mění rozumně, dopředu a od předcházejícího čtení s
nějakou tolerancí... vlastně udělat vnitřní čas a ten jen DCF
synchronizovat, pokud je to rozumné. Tak jsou v podstatě zabezpečeny i celé
DCF hodiny.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel