CPLD x FPGA

MK info@mcu.cz
Středa Květen 31 09:44:49 CEST 2006

> [...]
> kteremu podstrcim binarku a vypalim pres JTAG do CPLD, ale zajimalo by
> mne,
> jestli bude chodit i na jinem CPLD(vetsim typu stejne rady) a zda pripadne
> na FPGA uplne stejne?

> Nebo fantaziruji? Nebo to musí byt nejak uplne jinak?
> Urcite bych si rad ozkousel FPGA az si poradne vyhraji s vetsim CPLD, ale
> nezajimaji specialni programovaci epromky, to se mi nelibi, protoze to
> budu
> mit pripojene bud na dostatecne velky procesor a nebo pres RS232 na PC...

Na 99.9999% Ne
Predevsim co to je "binarka" z pohledu PLD obvodu to muze byt "bitstream"
nebo jedec soubor.

V tom prvnim pripade (pouziva se FPGA) se jedna o primou reprezentaci
vnitrnich "spinacu" - konfiguracnich bitu, ktere jsou naprosto specificke
pro kazdy tup PLD obvodu. Tato reprezentace se lisi i u stejneho typu obvodu
s ruznym zapouzdrenim.

V pripade jedec souboru je vlastni konfigurace "zabalena" do prikazu JTAG
rozhrani. O ruznosti pro ruzne typy i pouzdra plati predesle.

V konecnem dusledku to pro Vas znamena, ze sice onen "C kod" bude s
nejvetsipravdepodobnosti fungovat stene pro jeden typ PLD obvodu (mozna pro
vic typu, mozna i pro vic vyrobcu), ale pro kazdy typ/pouzdro budete muset
mit specificou "binarku"

> Safra lidi, nechcete někdo uz konecne napsat nejakou hezkou knihu o
> CPLD/FPGA a VHDL Cesky??? :)

Nechce, respektive nebyl o ni pred cca dvema roky zajem

S pozdravem
MK