Poradi fazi v zasuvce

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Pondělí Květen 29 20:24:08 CEST 2006

Myslim ze na sloupu vi manik houby, kterej drat je ktera faze. Urcite to
bude zase zalezet na tom, kdo dratoval sloupy ;-)
Musim se pochlubit, ze mam mimoradny stesti, 4x jsem zapojoval ruzne zasuvky
k michacce a vzdycky jsem se nahodou trefil ;-)
S tou pripojkou k baraku to budu brzo resit, elektrikar rikal, ze bezny
postup je, ze je odvazny, vyleze na sloup a normalne to tam pod napetim
pripoji.  Jinak je s tim desna pakarna a CEZ je to uplne fuk... Docela me to
prekvapilo.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
Behalf Of Libor Kavan
Sent: Monday, May 29, 2006 7:40 PM
To: HW-news; hw-list@list.hw.cz
Subject: Re: Poradi fazi v zasuvce

At 10:50 29.5.2006 +0200, Ales Prochaska wrote:
>No a pak si zkuste starat se o vice nez jeden barak a prevezt treba z
>jednoho do druheho "wapku" nebo michacku :-). Ja myslim, ze by se
>to prave z tohoto duvodu melo dodrzovat. Bohuzel praxe je takova, ze
>to nedelaji ani elektrikari pri instalaci noveho rozvodu :-(

Cerstvy zazitek:
Stavim domek a minuly tyden jsem delal novou pripojku. Prvni absurdni vec
je, ze celou pripojku az ke sloupu si musite udelat na svoje naklady, i
vcetne pojistkove skrine a kabelu az nahoru na sloup! Pak prijede manik,
kterej nahore ty draty pripoji na sloup. No, myslel jsem si, ze to zapojeni
je v cene nejakeho pripojovaciho poplatku. Ale omyl, pripojovaci poplatek je
jen za to, ze se s vama CEZ bude vubec bavit, pripojeni se plati zvlast :-(
Ale k veci: Koupil jsem tedy na pripojku CYKY 4x16, ktera uz ma jednu fazi
sedivou. Takze jsem ji zapojil podle doporuceni v rozvadeci, v pojistkove
skrince atd. Pak teda prijel manik z CEZu to pripojit na sloup, tak mu rikam
jak mam poradi fazi a at mi to tak zapoji. Nacez mi rekl, ze ho to nezajima,
ze to nejak zapoji, ze to je jedno a ze faze si srovna jinej manik, kterej
prijede s elektromerem, ze si to prehazi u hodin! Takze mi nejak unika smysl
ruznobarevnych fazi a predpripravenych vydratovanych rozvadecu s
ocislovanymi svorkami, ve kterych musi elektromerak stejne prehazet a
prekroutit draty aby srovnal to, co jeho kolega sprasecil na sloupu?!?

S pozdravem           with best regards